zaterdag 13 augustus 2011

Zjetlag

Na een vlucht van 9 uur ben ik dan eindelijk aangekomen op Amerikaanse bodem! Op het eerste gezicht veel dikke mensen en kleding uit het jaar nul: welcome to Minnesota! Ik zit nu in Edina, een suburb van Minneapolis/St. Paul, ook wel de "Twin Cities" genoemd, het baseball team heet ook heel origineel "the Minnesota Twins".  Onze vrienden wonen aan een supermooie weg met heel veel mooie natuur, aan een meer zoals ze die hebben in Zwitserland, het lijkt een beetje op de film Pocahontas! Er is hier zo veel ruimte, in Nederland bouwen we liever ieder stukje dat nog een beetje groen uitgeslagen is meteen vol met lelijke gebouwen, maar hier doen ze dat gelukkig (nog) niet. De buurten zijn wel heel anders: in Nederland woon je dicht op elkaar, hier zit er minstens 50 meter tussen jou en de tuin van de buren. Dat betekent ook dat je niet iedereen in je buurt kent. De vrienden waarbij we logeren kennen hoogstens mensen uit 3 huizen bij hen in de buurt, misschien nog wel heel veel voor een Amerikaanse buurt.

Ik ga nog wat proberen te slapen, ookal ben ik klaarwakker, en daarna gaan we denk ik eerst naar de Lund's & Byerly's (grote supermarktketen in Minnesota, heaven on earth voor mijn vader, 20 soorten van alleen al cranberrysap en voor de rest alles wat je maar wil, in grote hoeveelheden). 's Middags gaan we naar de film (films kijken hier is meestal in cinema's in alle grote malls, heul slim gepland als je na een dagje shoppen nog zin hebt in een filmpje), even vergeten welke titel het was, maar hij zal vast over 3,4 maanden ook in Nederland uit zijn. Ik begin al snel te wennen hier, ook al mis ik Nederland best wel.

Liefs,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten