zondag 14 augustus 2011

Yee-haw!

Vandaag ben ik naar paardenraces gegaan, wat echt ideaal is voor mensen die van naar andere mensen kijken houden. Ik dacht zelf dat er vooral veel gekke opaatjes in shabby pakken zouden rondlopen die op ieder paard minstens $250 gokken en dan met een schamel winstje naar huis gaan. Niet dus. Het publiek bestond uit doorsnee gezinnen, met enorme bekers Pepsi en vette buckets met Kentucky Fried Chicken. Ik was van plan niet te gaan gokken, want ik dacht dat je dan heel veel geld in moest leggen en dat je niet altijd er veel aan over zou houden. Het bleek dat je vanaf $2 kon wedden en dan, afhankelijk van het soort 'bet' dat je deed, geld won als je paarden finishten als 1e, 2e of 3e, of alleen 1e en 2e, en nog als je paard als 1e finishte. Het was wel zo dat als je wedde op een paard dat al als favoriet in de race analysis stond niet per se extra geld won, je kon meer winnen als je op een paard had gewed dat onverwachts heel hoog finishte. Ik keek daar niet echt naar, maar meer of de paarden grappige namen hadden, zoals Erv the Banker, Jost van Dyke (klonk verdacht Nederlands, en de trainers heetten ook nog eens Van Nistelrooy), I Sir Frisk Me Now, Need A Bailout, Wicked Landlord, Program Manager, No Lip, El Poppie, Squid en Aloha Code. Vaak waren het ook de paarden die als 1e of 2e finishten :p Helaas heb ik toch verlies geleden, ik stond uiteindelijk op $12, maar ik had $16 ingelegd dus ja dat was helaas $4 verlies...

Morgen gaan we naar de Mall Of America, het ALLERGROOTSTE winkelcentrum van Amerika. Ik was er al eens eerder geweest, en het is echt waanzinnig: binnen hebben ze een heus pretpark met achtbanen die tussen de verdiepingen van alle winkels doorzoeven en honderden verschillende restaurants. Verder minstens 3 vestigingen van iedere winkel, op elke verdieping een. Kinderen krijgen armbandjes met het telefoonnummer van hun ouders erop omdat je er echt heel makkelijk kan verdwalen! De ballenbak van Ikea is hier dus niks bij.

Vrijdag wordt het ook leuk, dan gaan we naar een baseballwedstrijd van de Minnesota Twins tegen de New York Yankees, een hele grote wedstrijd dus!

Ik mis wel dat je hier niet gewoon een fiets kan pakken en binnen 5 minuten bij een winkelgebied bent. Je kan wel fietsen, maar dan met gevaar voor eigen leven, ookal rijden de Amerikanen Ć¼berzen hier. Er wordt bijna niet ingehaald, en ze switchen al zelden van lanes, alleen als ze een afslag moeten hebben! Ze zouden een hartaanval krijgen als ze in Nederland zouden rijden (ja, zelfs bij ons, er wordt een stuk agressiever gereden ondanks alle regeltjes), en al helemaal in ItaliĆ« of Frankrijk.

We gaan nu barbecuen, so I'll update you guys another time soon!

Liefs,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten