vrijdag 19 augustus 2011

Gopher State Update

De eerste week zit er bijna op! Gisteren lekker gepampered bij een nail studio, nageltjes helemaal op en top gelakt & verzorgd :) daarna zijn we naar het Minneapolis Institute of Arts geweest, heel interessant. Je kon een soort van half gratis het museum in, in plaats van dat je een kaartje kocht, moest je een donatie geven van tenminste $5. Nog nooit eerder meegemaakt.

Vandaag zijn we eerst naar het Museum Of Russian Art geweest, wel grappig, met best wel wat schilderijen in de stijl waarover we het gehad hebben met geschiedenis. Daarna een walk gedaan in het centrum van Minneapolis over de bruggen en in de stadsparken, heel mooi! Je kon ook een walk doen in alle skywalks, een soort gesloten bruggen tussen gebouwen in waardoor je naar het andere gebouw kan lopen zonder over straat te moeten. Dat hebben ze omdat in Minnesota in de winter de wegen zowat onbegaanbaar zijn, en het is natuurlijk ontzettend koud! Alle skywalks bij elkaar waren 8 mijl lang, super lang dus! Die avond zijn we naar een baseball game van de Minnesota Twins vs. de NY Yankees geweest, ze zijn keihard ingemaakt, as usual. Gisteren speelden de Twins ook al tegen de Yankees en toen zijn ze ook heel erg ingemaakt, met 8-4. Ik heb wel heel braaf een vest met Twins erop aangeschaft.  Onze auto is gelukkig heel gebleven (met een nummerplaat uit Texas weet je het maar nooit).  Het gave aan de nummerplaten is hier dat je ook aparte nummerplaten kan kopen die je auto helemaal een personal touch geven, mensen rijden rond met hippieplaten maar ook met platen waarop staat "Proud To Be A Veteran" (lekker veel groen en bruin en geweren erop), "Supporting Our Troops" (wapperende Amerikaanse vlaggen), "Critical  Habitat" (met een zielig eendje of een eland erop), enzovoort.

Voor de rest ben ik deze week nog naar de Minnehaha Falls geweest, een waterval in het oudste park van Minneapolis. Alweer ontzettend vette natuur, maar wel hele irritante muggen/rare insecten, waardoor  mijn huid op sommige plekken een aanzienlijke vulkanische activiteit heeft :(:(:(
Daarvoor nog gelopen bij Lake Harriet, ongeveer even groot denk ik als de Westeinder Plassen. Er lagen ook veel zeilboten, ik had heeeel erg de neiging om in zo'n ding te stappen en even een paar rondjes te gaan zeilen. Heel veel die hard sportieve hardlopende Amerikanen, het grappige is dat zelfs als ze alleen gaan wandelen ze al helemaal in vol ornaat rondhuppelen. Misschien moet dat de indruk geven dat ze onwijs sportief bezig zijn ofzeau :p

Morgen vertrekken we naar Dodgeville, Wisconsin, en logeren we bij een B&B. Vlakbij Dodgeville zijn namelijk allemaal huizen ontworpen door Frank Lloyd Wright, een van de beroemdste Amerikaanse architecten ter wereld. Hij ontwierp zijn huizen allemaal in wat nu de Prairie School Style wordt genoemd, geinspireerd door Japan en de tijd waarin hij leefde (op zich wel mooie huizen maar heeel depri, veel donkere kleuren, als je hem niet kent, google it!). Na Dodgeville rijden ik en mijn ouders door naar Chicago, waar we 4 dagen gaan chillen en lekker rondkijken. Zelf vind ik Chicago leuker dan New York, het heeft net een beetje meer karakter. Dat betekent natuurlijk niet dat ik New York haat hoor, maar alsnog ;) Chicago wordt ook wel The Windy City genoemd, omdat het er -- guess what -- heel vaak en flink waait. De stad ligt namelijk aan Lake Michigan, huge lake!

Voor zover mijn whereabouts, ik update jullie over een aantal dagen wel weer :)

Liefs,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten