zaterdag 3 september 2011

Laatste nachtje!

Hi lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geupdate heb, dus ik zal proberen het een beetje kort te houden ()=)

Na Chicago zijn we naar Door County gegaan, een soort waddeneilanden-gebied in noordoost Wisconsin, maar dan op een schiereiland. De meeste mensen in Wisconsin gaan hier naartoe op vakantie, omdat het zo dichtbij ligt, voor de natuur en omdat je er veel dingen buiten kan doen. Wij zaten in Jacksonport, kennelijk  het rustigste stuk van het schiereiland, wat ook betekende dat we GEEN bereik en bijna GEEN internet hadden -.- maar aan de andere kant zat een leuker plaatsje, Egg Harbor (genoemd naar een jaarlijks terugkerend eierengevecht, geniaal), waar je WEL bereik had en WEL internet :p er liepen ook wel wat sjiekere mensen rond, dus waarschijnlijk kwamen de wat rijkeren daarheen ofzo. Daar lekker gerelaxt en veel zitten niksen, omdat Chicago uiteindelijk vrij druk was. Maar dat betekent niet dat ik daar niet ooit zou willen wonen :D

Na Door County zijn we naar Madison gereden, waar Amerikaanse vrienden van ons wonen. Het is de hoofdstad van Wisconsin en ligt op 2 uur rijden van mij vandaan, en ik ben al uitgenodigd om daar een keer een weekend te logeren, wat ik zeker ga doen, als ik genoeg heb van de drukte hier op de campus en rustig wil studeren. Ze wonen aan een van de twee meren waar Madison aan ligt, echt supermooi! Helaas gaan ze in de lente verhuizen naar ergens anders, omdat ze al wat ouder worden (lees 64, de man ziet eruit als 55 en nee hij verft niet zijn haar, rent 1x per week een halve marathon o.0) en het huis voor hen te groot wordt. In Madison zit een locatie van The University of Wisconsin, die heel goed aangeschreven staat en waar in eigenlijk naartoe wilde maar ze accepteerden helaas niet mensen die alleen voor een jaar kwamen :(:( degenen bij wie we logeerden hadden daar allebei gestudeerd en waren allebei natives, dus met andere woorden die vonden het prima waar ze zaten!

Na Madison zijn we naar Appleton gereden, en hebben in het campus guest house gezeten, wat voor alumni is maar ook gewoon voor professors op doorreis of mensen die op bezoek komen op de campus. Het was gisteren even heel eng 's ochtends, omdat er een super enge thunderstorm door de stad raasde, takken op de grond, blikseminslagen in bomen (ook op de campus, maar bij ons gelukkig alleen takken in de straat) en bomen die om waren gewaaid. Kennelijk moest je naar je kelder maar wij hebben doodleuk uit het raam staan staren. Wel een minpuntje was dat de elektriciteit uitviel, wij zaten net in het stadsgedeelte en niet in het campusgedeelte, waardoor de campus wel stroom had maar de stad niet! De stoplichten werkten daardoor ook niet, waardoor het verkeer een beetje zichzelf moest gaan regelen. Gelukkig hebben de Amerikanen daar een handige regel voor: wie het eerst aankomt bij het kruispunt gaat voor. Dus gelukkig voor zover ik weet geen auto-ongelukken ofzo :p onze straat was wel geblokkeerd dus we moesten met allemaal mensen enorme takken wegslepen om überhaupt rond te kunnen rijden in de stad en mijn dorm te bereiken. Hier ook weer veel dingen gekocht voor mijn kamer, en een fiets zodat ik niet de hele tijd bij mensen met een auto hoef te bedelen of ze me ergens heen kunnen brengen. Maar er zijn gelukkig ook bussen, dus dat komt wel goed hoop ik!

Gisteravond heb ik al een beetje kennis kunnen maken met andere internationale studenten op een filmavond, dus dat was wel gezellig. Veeeeel Japanners en Chinezen, maar ook een aantal Jamaicanen en een paar Europeanen, dus een goede mix :) vanavond hebben we een pizza night, hopelijk kan ik mensen dan wat beter leren kennen. Een meisje uit India zit ook bij mij in de dorm en leek me heel aardig, dus misschien dat we wat vaker leuke dingen gaan doen. Vanochtend heb ik afscheid genomen van mijn ouders na een eerste nacht in mijn kamer te hebben geslapen (chill bed gelukkig, en al helemaal met een origineel gepimpt dekbed), wat heel moeilijk was. Maar het is denk ik iets waar ik doorheen moet, ik weet zeker dat ik een fantastisch jaar ga hebben! Ik update jullie weer over een tijdje, als ik niet bedolven ben onder werk of andere dingen.

Liefs,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten