zaterdag 3 december 2011

Flying home today!

Hi lieverds,

Misschien dat deze blog geheel overbodig is, maar toch. Ik vlieg vandaag dan ein-de-lijk naar huis! Ik was bang dat mijn vluchten gisteren faliekant fout zouden gaan maar alles is echt van een leien dakje gegaan, ik heb toch wel op de raarste momenten geluk :)

Vorige week woensdag vertrok ik met Laurie-Ann (vriendin uit Quebec) naar Montreal. Helaas was onze vlucht van Appleton naar Detroit uren vertraagd, dus konden we onze volgende vlucht die dag niet halen. Gelukkig konden we kosteloos onze tickets omboeken en kregen we een overnachting in Detroit op kosten van de airline. Probleempje: de mevrouw had ons geen hotelvouchers gegeven (wisten wij veel). Dus wij naar Detroit vliegen, ook stom was dat bij de baggage claim nergens stond waar onze bagage op de band zou liggen, dus wij minstens 1 uur wachten op onze bagage, bleek dat ze ergens op een of andere band lagen... Vervolgens moesten wij ergens vouchers zien te vinden, we liepen eerst naar het verkeerde hotel, dus moesten we vragen waar we zaten, om daarna eindeloos te moeten wachten op de shuttle naar ons hotel. We moesten de volgende dag om 8 uur vliegen, en tegen de tijd dat we goed en wel in onze hotelkamer zaten was het 2 uur 's nachts, en we moesten om 5 uur opstaan. Funfun.. gelukkig was onze vlucht naar Montreal niet vertraagd en ging alles goed.

In Canada heb ik de week daarna eigenlijk vooral heel veel uitgerust en geslapen, en veel gelezen. Op zondag zijn we naar Quebec-city gegaan, de hoofdstad van Quebec. Ik dacht altijd dat Montreal dat was, maar dus niet :P Quebec-city is een hele mooie stad, veel oude gebouwen (oud in de zin dat het gebouwen zijn uit de 17e en 19e eeuw ofzo), veel kleine straatjes met leuke winkeltjes, net zoals in Europa eigenlijk. Op woensdag zijn we naar een shopping mall geweest, en echt, het is zo raar dat een buurland van Amerika opeens wel allemaal Europese dingen heeft, ik kan me even niet meer herinneren wat allemaal, maar Canada is echt "best of both worlds" qua producten. Ik was dus helemaal happy :)
Op de laatste dag (vrijdag) ben ik met Laurie door Montreal gelopen, ook een hele mooie stad maar ik vond het minder leuk dan Quebec-city. Misschien omdat Montreal groter is, Quebec-city heeft ongeveer 600.000 inwoners, dus ongeveer Amsterdam, en Montreal een paar miljoen. Diezelfde dag via een omweg teruggevlogen naar Chicago O'Hare om eindelijk op m'n hotelbed neer te ploffen. Wel eerst even een 3 uur lange skypesessie gehad, want in Canada had ik geen internet :( :(

Vandaag vlieg ik terug naar Nederland, hopelijk gaat de vlucht goed, ik ga zekersteweten slapen als een malle! Meteen ook de jackpot diezelfde avond, want we gaan ouderwets Sinterklaas vieren, ik kan geen betere terugkomst bedenken :) het zal toch ook wel moeilijk zijn deze vakantie, want ik mis de mensen op Lawrence nu al heel erg! Maar ik ben zeker heel blij om iedereen in Nederland weer te zien :)

Tot de volgende blog over een maand, Merry Christmas and a Happy New Year,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten